lördag 14 maj 2016

Sommarens grepp

Jag har haft den så nära inpå nu.
Sommaren.
Vi har utnyttjat allt den kommit med.
Stannat utomhus, gått extra långa promenader, grillat, klippt gräs, planterat olivträd och bara suttit i en korgstol mot en husvägg och njutit.
Jag har utnyttjat den fullkomligt.
Sommaren.




Idag väntar en helt ledig Lördag.
Vi ska göra det vi vill göra och kanske ingenting.
Men jag vet hur jag är, så jag kommer träna, bada hundar, laga något gott och säkert plantera något i en sliten kruka i min trädgård.
Imorgon skall den ju vara förbi igen.
Sommaren.
Så jag gör allt jag kan för att stanna där.
Mitt i sommarens grepp.

1 kommentar:

  1. Men det bästa är att nu, även om sommaren släpper greppet lite, så är det inte långt kvar alls till den är tillbaka igen <3 Njut av din lördag!

    SvaraRadera