tisdag 22 mars 2016

Jag sorterar

Vi pratar runt matbordet på morgonen.
Jag och tre barn som är de klokaste jag vet.
Vi pratar om viljor och längtan och om tid som springer bort.


Jag säger att jag redan har massor av tid som liksom runnit undan och förbi.
Att livet, precis som Alex Schulman säger är tid.
Och tiden skall ju tas till vara.

Så vi planerar att göra det.
Ta vara på tiden.



Jag dricker för många koppar kaffe och kramar dem sedan hårt utanför bilen när de går mot tåget.

På lunchen tar jag en lång promenad i solen och sorterar tankar.
Jag borde skriva ett sms till min man om längtan efter hångel tänker jag.
Och gör det.
För jag sorterar gott och ont, fint och fult och jag tar vara på.
Tar vara på tid.

Gör det du med.

1 kommentar:

  1. Du är klok du!
    Jag älskar att få läsa dina tankar. Ditt djup.
    Kram

    SvaraRadera