onsdag 23 mars 2016

Jag pratar till dig

Jag kan inte somna men jag är verkligen trött.
Saker i mitt huvud håller mig kvar.
Frågar inte ens längre, bara vet att det blir en sån natt.
Full med känslor som aldrig kan somna.


Nerver som ligger på helspänn över en värld som blivit galen.

Jag vet inte vad jag ska göra, mitt hjärta går lite i bitar.
Jag försöker stänga det ute, kväver det i andningen som inte hittar fram.
Svaren finns inte där.
Så jag tänker på det vackra jag har.




Jag tänker på de som äger mitt hjärta.
De som får mig att vilja tro ändå.
På att det vackra vinner.
Det snälla och det fina.
Att kärleken är starkare än hatet och jag skickar hjärtan och pussmunnar över en telefon när de lämnat huset.

För jag är rädd jag med.
Rädd för hatet och idiotin.
Men jag älskar.
Och kärleken är starkare än hatet.

Det väljer jag att tro.


1 kommentar:

  1. Kärleken är starkare än hatet och döden, mina nätter är också mödosamma. Svårt att varva ner och somna, allt för många plågsamma tankar som jag ej kan blockera. 😢. Men jag tror på kärleken och hoppet. Trevlig blogg du har..

    SvaraRadera