torsdag 18 februari 2016

Snöiga dagar

När jag kände våren i mig i går kommer snön fallande idag.
Jag har bott i Skåne i 15 år nu.
Det har alltid varit snö på sportlovet.
Alltid.
Så jag visste ju egentligen att det inte var vår.
Egentligen.




Men känslan fanns där.
Och den var grym.
Ni vet den där känslan som får till ett pirr som går från tårna upp till naveln, nyper till och sedan fortsätter sin väg som ett kolsyrebrus ända ut i fingertopparna.
Så.
Så var den känslan igår.

Idag är det mest snö och ingen sån känsla alls.
Men fint ändå.

1 kommentar:

  1. Okej, jag har ingen erfarenhet av Skåne egentligen, men här är jag i alla fall den eviga realisten (pessimisten enligt många) som hävdar att när det där pirret kommer, vårpirret, då är det tre snöpuffar kvar att klara av innan det är vår på riktigt. Så nu kanske du bara har två kvar i alla fall :)

    SvaraRadera