söndag 7 juni 2015

In my garden

Jag vaknar så som jag brukar igen.
Först och alldeles för tidigt.
Det är Söndag och solen skiner från klarblå himmel.
Som sommar.

På riktigt.




Det blev inget trädgårdsfix igår alls.
Jag tränade och sen tog jag med en dotter och två hundar på långpromenad.
Vi lagade räksallad och åt tillsammans i trädgården.
Hon och jag.

Trädgårdsfixet händer nog idag tänker jag.
Efter jobbet ska jag klippa gräs, rabattkanter och rycka upp en och annan maskros.

 Att ha det mer vildvuxet hade egentligen passat mig bättre ändå.
 Lite mer som mig.
Vild och rufsig.
Lite mer som jag.
Lite mer som mig.

Blåregnet har börjat blomma.
Första gången sen jag planterat det för några år sedan.
Nu sätter den fart.
Trädgården jag skapat.
Nu sätter den fart.




2 kommentarer:

  1. Lät som en bra prioritering!
    Jag var ute o grejjade hela em i trädgården igår, efter att ha haft loppis på fm.
    O lillfi som låg inne och var sjuk... Nä, när kvällen kom kändes det inge bra.. Så nu ska jag inte ha egna projekt så länge maken bygger på vår nya entré.
    Ha en fin söndag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Rätt prioriterat! : ) Vi har ett blåregn som fanns på tomten när vi köpte vårt hus för 28 år sen. Varje sommar har det blommat ut i all sin prakt både två och tre gånger. Lika vackert varje sommar. Det kommer ditt säkert också att göra. Kram Anita

    SvaraRadera