tisdag 2 juni 2015

fylla år

Den kommer varje år.
Födelsedagen.
Och varje år hann jag inte riktigt med.
Tiden liksom.
Jag frågar min familj om hur gammal jag egentligen är för jag hinner på riktigt inte med.



Jag har ett ärende på stan och springer förbi torget.
Det är min födelsedag och jag köper blommor till mig själv.
Vackra skira rosor som säger att det är en speciell dag ändå.
Min dag.


Hemma bjuds jag på lite smått och gott innan middagen.
Sen grillar mannen den godaste fisk jag någonsin ätit.
Kummel med mangosalsa.
Jag var mätt hela natten.



Blombud och chokladbud kom till dörren.
Alltså att fylla år.
Himla bra det där.

Och hur gammal jag är, eller ung för den delen.. det spelar ju ingen som helst roll.
Alls.


3 kommentarer:

  1. Stort grattis på dig dag vackra kvinna! Hurra hurra hurra!! Blommor och choklad, bland det bästa som finns :)

    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Stort Grattis på din dag!! Hoppas den blir super och att du får många paket ...
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Å STORT GRATTIS på din födelsedag!!! Om än lie sent;-)
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera