lördag 30 maj 2015

Släpp loss och va fri

Fredagen:
Jag springer på morgonen, solen skiner äntligen.
En liten stund.
Jag hinner springa med solen och peppande ord i mina lurar.
Det är Fredag och jag ska inte köra till jobbet.

Lite som en fest inuti min själ.


En sån bra fest som får mig att vilja studsa och hoppa och med vevande högerarm dansa på ett bord.
En sån fest har jag inuti.

Jag hinner med 10 mail i min inkorg och ett möte på telefon.
Jag hinner tvätta och bädda sängar.
Dricka kaffe och dammsuga.

Jag hinner äta lunch med en son på ett fik och hålla om en dotter när vi går över stadens torg.
Jag hinner ha fest inuti en hel dag.




Jag meddelar kunder om att Broste nu fyllt på sitt lager hos mig.
Med vacker keramik och snart kommer även den där solsängen i rotting.
Snart.

Sen sitter jag i soffan med fötterna på bordet en stund när alla andra leker, spelar och pratar i telefon.

Jag tar ett gym-pass på kvällen och när jag kommer hem igen dricker vi vin och pratar.
Jag säger att jag ska bli bättre på det.
Bättre på att släppa loss och va fri.

Jag säger att jag lovar det.
Och tänker hålla det.




2 kommentarer:

  1. That is an extremely smart written article. I will be sure to bookmark it and return to learn extra of your useful information. Thank you for the post. I will certainly return.

    SvaraRadera