fredag 1 maj 2015

Valborgsafton

Jag har fortfarande svårt med luften.
Jag hittar inte andningen och vilar så gott det går.
Så gott jag kan.



Vi firar in våren på platsen vi firat på de senaste 8 åren.
Barnen åker karusell och köper grillad korv.
Brasan värmer i den iskalla kvällen och jag håller honom i handen på vägen.




På vägen ut från idrottsplatsen ser jag 4 tjejer står och viskar mot staketet.
De är unga.
Alldeles för unga för den där cidern de gömmer under jackan, den där cigaretten de håller mellan sig.
Och jag minns.

Minns när jag var alldeles för ung för att fira valborg med vita jeans och en folköl.

Ja hjälp.

Vi går hem, dricker kaffe och äter en galet god kaka.
Recept och bild kommer.
Lovar.

Det var valborgsmässoafton och jag minns så mycket.
Andas säger jag till mig själv när jag lägger mig på natten.
Andas Carola. Andas.

1 kommentar:

  1. Det är ju tur att man blir äldre ändå. Tur och skönt. Men man vill kanske ändå inte ha det ogjort.

    Kram och tre djupa andetag till dig!

    SvaraRadera