tisdag 28 april 2015

Lo-ika smycken & kläder

De frågar mig om jag är stressad.
Jag kan inte svara.
Har aldrig kunnat svara på frågor som den.
När vet man det?




För jag vet, att om de frågar mig alla följdfrågorna..
Jobbar du? Hur mycket?
Har du barn? Hur många?
Har ni hus? Husdjur?
Känner du press?

Ja men eller hur, jag vet ju att när följdfrågorna kommer och jag svarar att ja jag jobbar - alla dagar i veckan.
Jag har tre barn, två hundar och ett hus.
Jag tränar minst 4 ggr i veckan, jag fotograferar och bygger webshop.




Jag kanske känner lite press ibland.
Från mig själv.

Men ändå vet jag inte när jag är stressad.
För jag är ju verkligen sämst på att ta det lugnt.
Sämst.

Jag får en allergisk reaktion som inte ger mig någon luft.
Den bara finns utanför mig
det går inte att fylla lungorna som jag brukar.

Jag sover dåligt och jag svimmar.

Fråga mig inte nu om jag är stressad för just nu, hade jag nog svarat ja.
Luften fattas mig.

Jag försöker ändå.
Ta det lugnt, andas.
Försöker.

Och försiktigt fotar jag de nya smyckena och kläderna som trillat in i butiken.

Försiktigt.




Och jag planerar att ringa en syster.
Snart.



2 kommentarer:

  1. Fina bilder! Tror att den som är värst på att pressa är vi själva. Kan vara väldigt roligt och givande att ha mycket att göra men det låter verkligen som du har för mycket nu. Var rädd om dig!! Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Va rädd om dig! Tänk på Barnen, Dig själv o Framtiden!
    Vad är viktigast? Prioritera! <3
    Kram Christina

    SvaraRadera