torsdag 21 maj 2015

Tiden kom och gick

Jag springer förbi gula fält som böljar med vinden.

Det är snart över säger det.

Tiden mellan hägg och syrén är här och om jag stannar upp och andas djupt tar den över mig.

Våren.

Dofterna.
Det rasslar under fotsulorna, 
så många timmar jag sprungit här tänker jag och ser mig omkring.

Vackraste tiden är nu.



Jag fotar porslin och träffar inspirerande människor
 som får mig att le.



Barnens tv-rum har torkat och det är precis så vackert som jag önskat.
Grått, matt och "stenigt" svalt.
När jag lägger ner penseln försöker jag räkna ut hur ofta jag målat dessa väggar.
Många, men det blir nog inte fler.
Det är bra nu.

På fler sätt en ett.
Det är bra nu.




Jag dricker iskallt vin vid datorn och mannen skämtar med mig från köket.
I morgon springer jag i tiden av syrén och tänker stanna mitt på vägen.

För att se, 
känna 
och minnas.



3 kommentarer:

  1. Darling, I love love love dina bilder!!! :-)
    Och jag längtar så efter att få krama dig igen!
    KRAM
    Judita

    SvaraRadera
  2. Jag vill ha ALLT på dina bilder. Så fantastiskt fint ni har det hemma!

    Och jag har köpt löpskor idag, har inga gula fält att springa vid - men väl en sjö. Och jag och sjöar är kompisar!

    SvaraRadera
  3. Very interesting blog. A lot of blogs I see these days don't really provide anything that attract others, but I'm most definitely interested in this one. Just thought that I would post and let you know.

    SvaraRadera