måndag 25 maj 2015

För 14 år sedan

Jag var så ung då tänker jag nu.
För 14 år sedan.

Solen sken och det var den varmaste Maj jag någonsin varit med om i Sverige.
För 14 år sedan.

 Jag blev mamma då.
Den varmaste dagen i Maj,
För 14 år sedan.
Hon tog lång tid på sig - envis och arg.
Och så slog hon omkull mig.
Fullkomligt.
Av kärlek.
Respekt.
Av tron på att livet är mer magi än jag någonsin kommer förstå.




Hon lär mig saker hela tiden.
Hon är den vackraste tjej jag vet och varje dag förundras jag.
Över att hon blev min.
Kärleken liksom bara small till i våra liv och varje dag fortsätter det att växa.
För 14 år sedan kom Ella Inger Sigrid till oss och gjorde mig och den skäggiga mannen till en familj.

Jag var bara 21 år och hade ingen som helst aning.
Att tiden skulle gå så fort.
Att jag plötsligt skulle vara 35 och hon redan 14.
Ingen som helst aning.

Älskade Ella idag är det din dag.
Tack för att du valde just mig till din mamma.




1 kommentar: