måndag 20 april 2015

En ledig Söndag vid havet

Vi bestämde redan på Lördagen,
 innan jag körde till jobbet.
Att på Söndag, då tar vi hundar och picknick och kör till havet.
Det bestämde vi.



Så det gjorde vi.
Och helt öde var det, bara vi och två brassestolar, hundar och en picknick korg som nästan vällde över.
Barnen hoppade längdhopp i sanden medan jag bara satt med benen i kors, bakåtlutad i en av stolarna och bara njöt.
Filtarna var med.
Och jag tror ett litet tag att jag slumrade till.

Alltså havet.



Men sen slog klockan 13.15 och molnen rullade in.
Då packade vi ihop igen och barnen fick stanna vid Ottos glass som knasigt nog redan hade öppet och köpte typ världens största glass.
Nästan som sommar ett tag där.
Nästan som sommar.


2 kommentarer:

  1. Finns inget mäktigare än havet... : )

    SvaraRadera
  2. Åå. Ser fantastiskt ut! Jag har havslängt, eller sjölängt kanske det är egentligen - men kan gå med havet också. Vill ha ett hus med balkong med utsikt mot sol som glittrar i vatten. Såhär blir det alltid på våren, jag är inte gjord för lägenhetsliv halva året helt klart.

    SvaraRadera