måndag 23 februari 2015

Magisk Måndag

Jag har ju varit iväg.
55 mil bort och inte hemma.

Men nu.
Nu är vi hemma igen.


Det bästa hem jag vet faktiskt.
Ni vet - där man vet exakt var en strumpa ligger och skräpar, där man vet att det alltid finns minst 3 maskiner tvätt att tvätta och där sängkläderna alltid känns som gjorda för just mig.


Där barnens fingervantar alltid har en tendens att försvinna, där toalock aldrig stängs och där det varje kväll måste plockas bort minst 6 glas från köksön för att barnen tar ett nytt varje gång de ska dricka.

Där.
Hemma.


Och ni kan förstå hur mycket jag har att jobba ifatt.
Jag menar en hel vecka 55 mil bort och med magsjuka på det.
Typ inget av det som skulle bli gjort blev det.

Så idag, och typ alla dagar den här veckan jobbar jag.
Fotograferar, packar upp varor, skickar varor, sorterar på lagret och packar fina paket.
Så gör jag.

Men först.
Först fyller den finaste Noel år och han skall firas.
3 presenter har han fått redan och ikväll önskas lax.
Ja minsann.
Min son han kan han.

Måndag.
Hemma igen.




2 kommentarer:

  1. Hu fick du magsjuka när ni var iväg... Skönt att du mår bättre nu!
    There's no place like home... eller hur :)
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. wooow .. arrangement of the room in your house was amazing, whether you are an interior design?

    SvaraRadera