onsdag 25 februari 2015

Barn som fyller år

Jag mixar jobb med barn.
Dvs att jag jobbar typ varenda timme barnen sover.

Nej inte riktigt så men för att hinna med allt och inte helt och hållet tappa familjelivet så känns det lite så.

Jag sitter här.
Framför datorn.



Jag för in produkt efter produkt i den nya webshopen, försöker ringa någon när det låser sig men ingen svarar.
Typ så.

Sen klär jag upp mig.
Firar barn som fyller år, går på middagar och pratar allvar.
Lite så.
Om och om igen.


Och dottern är med mig.
Hon hjälper mig hitta presenterna till pojkarna, hon hjälper mig hitta nya skor, bakar med mig, handlar med mig, skrattar med mig.

Knasigt hur hon blev så stor så fort och jag inte alls hann med.
Knasigt.
Men underbart.

Nu jobba lite till.
Sen sova.

Typ så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar