måndag 5 januari 2015

Solen skiner och kaffet är svalt

Jag råkar lämna koppen som vanligt.
Den står kvar på byrån i hallen med mer än hälften kvar.
Som så ofta.


Kaffet hinner svalna men jag dricker ändå.
Det är Måndag och jag har en puls i bröstet som fanns där när jag vaknade.
jag planerar stordåd på nätterna när månen är full.
Som alltid.


Jag måste väcka barnen när klockan är halv tio.
Huset andas jullov och min säng ser inbjudande rufsig ut.

Jag letar sporadiskt efter en flygresa till varma vindar som skall kosta typ ingenting.
Jag planerar stordåd hela morgonen och låter två hundar springa fritt på promenaden.

Nu ska jag jobba och köpa färg till ett sovrum som skriker efter ny färg.
Det är Måndag, året är 2015 och jag har en puls i bröstet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar