söndag 4 januari 2015

Tvivel

Jag har försökt sluta med det.
Tvivlet.
När det gäller mig själv.
det finns en man som sjung just det.
Som om det vore skrivet till mig.

"Är det jag som drömmer,
Du är bättre än du vet
Mycket större än du vet
Men det klär dig att du tvivlar på din duglighet
Det gör man där vi kommer från"



Så när jag städar idag är det Lars som får sjunga för mig.

Hela tiden.
Högt.

Jag städar barnens rum, två badrum och ett stort kök och vardagsrum.
tvivlet finns inte kvar längre.
Inte lika mycket inte lika stort.

Jag tänker att det blir så.
När jag blir äldre och lär mig mer.
Mer om mig, vem jag är och vad jag kan.




Min syster skriver ett sms och säger hej.
Jag skickar kärlek tillbaka och tänker att det hänt henne med.
Tvivlet börjar rinna av henne.
Skönt ändå.
Att vi lär oss nåt på vägen.
Något viktigt.



Så huset är rent nu.
Överallt.
Jag tänker baka lite med barnen och sen tar jag gym.
Det är Söndag och jag tvivlar inte längre.


Instagram pågår en tävling ni inte vill missa.
Kika in vettja.




1 kommentar:

  1. Känner verkligen igen det där med känslorna.. Så jobbigt att tvivla på sig själv och jag gör det allt för ofta tyvärr.
    Hoppas du kunde städa bort de känslorna.

    O du, sååå fin du är i din nya hårfärg!! Så snyggt!
    Kram och god fortsättning på 2015!
    Anna

    SvaraRadera