tisdag 11 november 2014

Fjädrar och förhoppningar

Det är Tisdag.
Det är November.
Och på vårt soffbord brinner de vackraste av lyktor.


Vackraste.

Jag jobbar i butiken, packar paket till alla kunder och pyntar fint.
Det ramlar in lite smått och gott nu.
Julpynt.
Lite lagom julpyntat.
Sånt som gör att jag hämtar andan lite.
Som gör att jag ler lite.
I hjärtat.


Jag längtar lite nu,
längtar efter lediga dagar med familj, med vänner och med pepparkakor.
Längtar efter lussebullar och glögg.
Det längtar jag lite efter nu.


Men innan dess.
Innan det på riktigt är dags för advent så pysslar jag lite lagom.
Lagom med att flytta runt saker från en plats till en annan.
Ser till att julpyntet sen får plats.
Så gör jag.

En Tisdag i November.


4 kommentarer:

  1. Hej Jättevackra lyktor. Det låter lite skönt att plocka runt lite. Man kan höra en gnutta längtan i dina ord. Jag väntar ivrigt på att bli inspirerad dig till advent och jul ÄLSKAR DIN BLOGG och din shop. /Bitte

    SvaraRadera
  2. De är så fina de där lyktorna , mysigt du har det i din butik! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. En tisdag i november. Den meningen i kombination med övrig text, blev jag förtjust i. Du skriver bra!

    SvaraRadera
  4. Hujedamig vilka vackra. De vill jag ha. Nyss!

    SvaraRadera