måndag 17 november 2014

En helg i Köping

Kanske egentligen mest i Kungsör.
Men ändå.
Nära.


Mest av allt finns det pizzerior.
Efter det kommer nog frisörer och sen är det tyvärr inte så mycket mer.
Min hemstad.
Det heter ju så.
Staden där man föddes och en gång bodde i.
Hemstad.
Konstigt när det mest känns som borta ändå.



Vi hade ingen plan alls.
Vi skulle äta en lunch där och sen bara vara.
Så lunchen tog vi på det enda riktigt bra stället som finns där just nu.
På riktigt.


Ett stenugnsbageri som numera ligger där en gammal matbutik låg när jag var liten.
En butik som var så trång och så underlig att det alltid kändes lite som att vara någon annanstans, någon annan tid.
Så har du någon gång vägarna förbi en annan del av köping och inte vill äta kebab -  så ät där.
Och på fredagar - köp ett levainbröd. Du måste.



Och så umgicks vi.
Min syster och jag och alla våra 6 barn sammanlagt.
Det har blivit mycket syster och jag nu och jag klagar inte.
Aldrig.


Vi har fikat, ätit lussebullar och lagat storkok i ett trångt kök.
Och så har han och jag gjort "duckface" framför kameran och jag har luktat i hans nacke.
Om och om igen.



En helg i Köping alltså.
Eller mestadels i Kungsör.



1 kommentar:

  1. Önskar jag kunde åka lite oftare dit också, till Kungsör alltså, till min syrra.. Men det är ju alldeles för långt. Ni har tur som har bilväg mellan er och kan åka oftare. Lycka är ju att ha en syster! ;) många kramar Mickan från Finland ;)

    SvaraRadera