torsdag 16 oktober 2014

Jag planerar för helg

I huvudet.
Och i hjärtat.
Där planerar jag för att sätta mig i en bild med vacker musik, tre rufsiga barn och något matstopp på vägen.
Det planerar jag där.
I huvudet.
Och i hjärtat.



Men i verkligheten.
Där kanske inte det fungerar lika bra som i huvudet.
Som i hjärtat.
Nej för i verkligheten måste jag jobba, mannen leverera sängar och ja tiden finns liksom inte riktigt kvar då.
Till att köra tre barn och mig upp till ett litet rött hus på landet där min syster bor.
Till ett litet rött hus med vita knutar ca 50 mil härifrån.




Men längtan finns där.
Här.
I huvudet och i hjärtat.
Längtan efter en syster, tre barn som tillhör henne och den där luften de har där på landet.
Längtan finns här.


Så jag städade huset extra noga idag.
Tvättade undan all tvätt.
För man vet ju aldrig,
Kanske det impulsiva vinner över mig.
Kanske.
För man vet ju aldrig.







2 kommentarer:

  1. Hej. Hoppas du hinner träffa dina kära under helgen och för övrigt önskar jag dig en finfin helg!
    kram Sabina

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder!!

    Önskar dig en fin dag!

    Kika gärna in hos mig! Jag säljer egendesignade armband till bra priser i mitt uf-företag!

    SvaraRadera