måndag 20 oktober 2014

Ett tyst hus och svala lakan

Vi sover länge allihop.
Det var som att Lördagen tog ut sin rätt.
Vi vaknade sent på Söndagen med rufsiga hår och försiktiga steg.
Kaffet puttrade och barnen gäspade.
Söndag.



Festen jag planerat för Lördagen uteblev.
Det kanske var bra ändå tänker jag.
Jag dricker kaffet på kontoret framför Så mycket bättre och efter det tränar jag i hallen.

Jag har ett fullspäckat schema för den här veckan så Söndagen till att bara vara den behövdes.
Behövdes massor.



Och när jag tränat färdigt kör vi till en annan stad,
Jag shoppar underkläder och vi äter lunch tillsammans.
Dottern är inte riktigt vad hon brukar vara och när vi kommer hem igen ligger hon i en soffa under ett duntäcke och sover.

Vi äter äggmackor och ser på film.
En söndag som jag saknat.

Nu är det Måndag igen, veckan ropar hej och ett fotojobb skall göras uppåt i landet.
Det är småstadsdrömmar och storstadslängtan i ett och samma andetag.
Hej Måndag, hej veckan.

Nu gör vi det här.



3 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt skön söndag!
    Hoppas dottern piggade på sig sen.
    Ha en fin vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Var nog bra med en lugnare söndag. Hoppas du får en bra vecka med allt som är inplanerat.
    Fina bilder, Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Hoppas du haft en måndag som andades samma själ som söndagen. Den lät fantastisk. Och nya underkläder, halleluja.

    SvaraRadera