söndag 27 juli 2014

Gocart och husvagn

När jag inte jobbar eller tvättar 5 maskiner tvätt hänger jag på gocart-banan.
Det är nämligen Em i gocart i Kritianstad den här veckan och mannen jobbar för fullt.


Så om jag vill hinna med att se honom över huvudtaget så är det dit jag får ta mig.
Till en stekande het gocart-bana med Italienska, tyska och svenska vinnarskallar precis överallt.


Och det är där vi i svärföräldrarnas husvagn vi dukar upp grillar, vinglas och diskussioner om skräckfilmer och barn som inte lyssnar på sina föräldrar alla dagar i veckan.
Det är i en husvagn på gocart-banan som vi matar en sol-lat hund en bit korvbröd och går till service-huset för att diska efter oss.



Och när middagen är avklarad är barnen trötta igen och vi kör hem när pappan är färdig för dagen.


Och på vägen hem stannar jag bilen.
För det där ljuset som är magiskt kallar på mig igen.
Som alla andra kvällar den här veckan.
Sommaren.
Åh Sommaren.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar