fredag 25 juli 2014

Det är Fredag

Det är en stekande varm sådan.
En Fredag då fåglarna flyger högt på himlen och hundarna ligger tätt mot stengolvet.
En Fredag när solen glittrar på havet, när Mando Diao sjunger ur högtalarna på jobbet och en kund precis blivit med ny soffa.
Det är Fredag.


På jobbet är jag.
Alla andra jag känner är vid havet eller på en stekande het gocart-bana.
Jag är på jobbet.
Jag har när jag skriver detta packat 6 ordrar som alla innehöll dessa lyktor.
Ni ser ju,
de är så galet vackra och jag önskar mig nu stenväggar hemma.
Stenväggar och träbalkar i taket.
Men nej jag får nöja mig som det är och packa dem till er istället.



Några horn packas med.
Varje dag faktiskt är det någon av er som liksom jag älskar dessa hornen.
Så idag skickar jag Texas longhorn till Skellefteå och Ystad. Lite frukostskålar som skall till Beddinge och Halmstad och smycken lite varstans i Sverige.
Det är Fredag,
Fredag och i mitt huvud har en text tagit vid.
En sån som vill ut på print.
Men en sån som måste sorteras först.
Andas in och andas ut.
En sån text.

Och Fredag.
Bra så.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar