måndag 28 juli 2014

Morgon i det svarta huset

Jag vaknar först.
Det vet ni ju att jag alltid gör.
Sen kommer de i ordning som varje annan dag.
Först kommer den yngste.


Han kryper ner i min säng och lär mig något nytt.
Nästan varje dag.
Han ler och berättar om hur många dagar det är kvar.
Hur många dagar det är kvar tills vi ska på semester.
(9 dagar)
Semester allihopa. Tillsammans.



Snart dags.
Först en vecka med vänner och jobb, packa och tvätta.
Lite så.

Och i gästrummet har jag bäddat rent.
För snart kommer vänner hit.
2 vuxna och 4 barn ska komma och hänga med oss.
Och som det ser ut idag, så ser det ut att bli lika fint väder som igår.. och i förrgår och ja ni fattar.


Vissa av barnen sover längre än den yngsta,
som han i mitten som skulle kunna sova till 12 om inte mamman väckte honom.
Med händerna över huvudet och täcket i en stor hög.
Sommarlov.

Men nu ska han vakna.
Han och systern i rummet bredvid.
För med gäster och jobb och en soffa som skall flytta in så är det dags att starta upp.
Starta upp ordentligt.

Hoppas ni har en underbar Måndag!




2 kommentarer:

  1. Söt som socker din lille!! kille är. Hmm älskar pojkar. Alltså jag har ju oxå killar. Så..söta.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk beskrivning av en sommarlovsmorgon. Jag vill liksom också vara med där i huset och sängen och den nyinflyttade soffan! Hoppas ni får det trevligt med besök - och den stundande semestern.

    SvaraRadera