tisdag 17 juni 2014

Doft av blommor och svala gator

Jag tar ett bad efter träningen.
Ett sånt där bra bad.
Ett sånt som får mig att doppa ner huvudet så även öronen är under ytan, ligga där och njuta ett tag.
Utan ljud, utan brus från något annat än mina egna andetag.
Ett bra bad.

Sen efter - när kroppen är sådär varm och doftar svagt av magnolia tar jag mig ut i trädgården.



Där löven från klematisen fallit ner i gräset och där doften av kaprifol sprider sig som ett täcke.
i trädgården.

Jag bestämde att det behövdes cykla en runda med.
Så jag och dottern gjorde just det.
Cyklade runt våra gator, på sval asfalt och med doften av blommor inuti.

Sommar.





2 kommentarer:

  1. Vilken underbar beskrining av sommar! Älskar alla dofterna speciellt! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Sommartider att njuta av. Jag njuter, precis som du. Ha det gott!

    SvaraRadera