måndag 16 juni 2014

Fjällbacka

Det var dit jag körde i Lördags.
Fjällbacka.




I Fjällbacka var luften sval och solen varm.
det doftade hav och skaldjur
I Fjällbacka.

Det var ju en tjejhelg som utspelade sig där.
En tjejhelg med en massa glada, vackra, kreativa tjejer som alla var där för att bara umgås och ha kul.
Så även jag.




Vi passerade trånga små gränder, blickade ut över havet, hörde fiskmåsar skria och stannade till ibland.
För att hitta en plats mot en husvägg där solen var varm och vinden inte fick tag i oss.
Och där satt vi.
Jag, Ullis och Anna.
Pratade och pratade tills vi var tvungna att förflytta oss för att magarna sa så.

Så vi förflyttade oss till Hotellet, tog en stenugnsbakad pizza och vin.
Det är en ypperlig lunch i solen i Fjällbacka om du frågar mig.
Ypperlig.



Och så fortsatte vi.
Med rosévin och prat, skratt och nästan gråt.
Hela långa dagen.
Tills kvällen och natten kom och sa att nu vänner är det nog dags ändå.
Vare sig ni vill eller inte, att sova.



Så det gjorde vi.
Men jag längtar redan till nästa gång vi ses.
Fjällbacka och jag.








1 kommentar:

  1. Underbart, Fjällbacka är fantastiskt! Har seglat dit, verkligen en västkustpärla =)
    Vackra bilder du tar, du fångar verkligen det där extra.

    Önskar dig en fortsatt fin dag söta du,
    kram Catta

    SvaraRadera