tisdag 6 maj 2014

När det känns som man går sönder

Jag är så bara.
Jag säger så när jag förklarar för min syster.
Hur jag är.
Hur andra inte är.


Och hon vet vad jag menar.
Jag är inte längre kompis med att säga att jag är känsligare, mer dramatisk eller högljudd.
Nej jag vet att jag bara står för vem jag är.
Vad jag tycker och hur jag känner.
Jag vet att jag är ärlig och att jag säger ifrån.


Jag skrattar högt och gråter synligt.
Jag säger nej och jag står för det.
Jag är inte mer känslig än andra jag bara visar det.
Jag är inte dramatisk, jag bara säger som jag tycker när någon frågar.

Jag är så bara.
Och när man visar det, på riktigt, ärligt och precis som det är kan det kännas som man går sönder.
Bara lite.
Men det gör inget.
Det är bara sån jag är.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar