torsdag 8 maj 2014

börjar dagen

Jag avslutade gårdagen med hemnet.
Surfade runt bland små soldattorp i de västmanländska skogarna med ett glas iskallt chardonnay i soffan.


Så idag startar jag istället med att fixa barnens frukost och beger mig till gymet.
Jag har lärt mig att träningsvärk oftast botas med just träning.
Sen ska det fotograferas igen.
Det har minsann kommit in ytterligare lite nytt till butiken och jag måste få in tid för just det.
Fotografera.


Trädgården står våt utanför fönstret.
regnet hänger som tunga kristaller från bladens toppar och jag tror att det var precis vad den saknade.
Ett tungt regn.



Jag klipper av några av tulpanerna som snart blommat över och ställer den ståtligt i en vas mitt på bordet.
Från vår trädgård konstaterar jag för barnen.
Vår egen!
De bara nickar och tar ännu en sked vaniljfil, och jag ser hur de liksom inte kan förstå min entusiasm.
Men ändå.
Från min trädgård liksom!

nej nu var det gymmet.
Ha en underbar dag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar