fredag 9 maj 2014

jag är inte ensam

Det är Fredag idag.
Alltid bästa dagen enligt mig.
Fredag och Måndag faktiskt.
Start på helgen och sen start på veckan.
Tycker om det.


Men ändå.
Fredag.
Det skymmer redan, av molnen som hänger över taken.
Tunga moln med regn ligger och väntar på att falla och fastän jag slutar någon liten timme tidigare än jag brukar så gör jag inte det jag tänkt.

Jag hade tänkt att jag skulle ligga i en soffa och ropa på barnen.
Ropa tills dem kom och jag skulle med tvång krama dem och rufsa i deras hår tills de gav med sig och kramades tillbaka.
Så skulle jag ligga, iklädd mjukaste byxorna och totalt strunta i att flätan tovat sig och jag inte har någon som helst aning om vad vi ska äta till middag.
Skulle.

Men inga barn var hemma och sängen behövde nya sängkläder.
Ni vet hur det är.


Så jag startade i köket med att svänga ihop en liten paj.
Ja men det är ju verkligen att svänga ihop.
Enklaste och godaste.


Jag bara hackar ner dem.
skalar inte.
Kokar inte.

Hackar, strör ut i form.
Lägger även i ett paket ekologiska frusna hallon.

Och sen på med det gottiga.
havregryn, mandelmjöl,salt, sesamfrön och sirap.
Japp.
Låter kanske lite konstigt men blir så in i.. gott.


Nu står den i ugnen och barnen har precis kommit in genom dörren.
Så ja jag dricker upp mitt glas röda, dansar till Winnerbäck och äter kanske eventuellt lite rabarberpaj till kvällen.

Vad gör ni en Fredag när regnet hänger tungt utanför?







5 kommentarer:

  1. åhhh ge mig lite paj! ;) jag kommer över nu!;) eller så kommer jag till malmö den 21-25 maj, DÅ MÅSTE VI SES! så ta med lite paj då... hihi! :) kram!!

    SvaraRadera
  2. Åh vilket smarrigt för mig nytt recept, måste testas!! Är det egna hallon eller har ni ngt bra ställe att köpa just det på?? KRAM

    SvaraRadera
  3. Vill testa att göra rabarberpaj någon dag, höftar du eller har du exakta mått jag kan få?? :D Såg jättegott ut! Har en annan fråga också, jag letar och letar som en jäkla tok efter en vas/lykta på fot. (kanten är i silver och likaså foten, den stod till höger om skåpdörren) Och fan ta mig att jag såg att du hade en. Den stod inne i ditt vitrinskåp i köket. Längst ner. Snälla Carola, VAR hittar jag den!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej! Jag ska lägga ut receptet ikväll- Och jag fixar vasen! bara maila mig! :)

      Radera
    2. Åh tack snälla..!!! Jag mailar direkt ;=)

      Radera