onsdag 14 maj 2014

Bröllopsdag och hosta

Jag hostar nu med.
Hostar, andas tungt och dricker litervis med ingefära och citron-vatten.
För att ni säger att det är vad jag ska göra.
Ingefära ska visst vara "the shit" enligt alla er på Instagram.


Hostar och tycker sådär lagom synd om mig själv.
Men ändå inte.
Ser ni där?
Vi hade vår bröllopsdag igår.
4 år har redan gått sen vi stod där på stranden och sa ja till varandra.
4 år.

Han kom hem med blommor.
Mannen med skägget som vet hur jag är.
På riktigt.
Han kom hem med blommor och jag stod redo med champagne.


För hur krasslig man än må vara -  så måste man ju liksom steppa upp, skärpa till sig och skåla en dag som igår.
Måste.

Och det gjorde vi.



Idag blev det ingen champagne.
nej idag fick det bli ingefära som sagt.
Vardagen varvat med fest.
Precis som jag vill ha det.
Och den där mannen som jag älskar.
Han ser precis lika kär ut idag som igår.. trots min röda näsa och hostande här hemma.

Tur för mig.





1 kommentar:

  1. Å så fint! Grattis till Er!
    Vi hade 1 årig bröllopsdag i december vi:))
    Krya på dig nu!!
    Kram Anna

    SvaraRadera