tisdag 13 maj 2014

En vimmelkantig jag

Jag kunde inte somna ändå.
Jag bara låg i soffan under det fluffigaste av täcken och såg avsnitt efter avsnitt av serier som är totalt onödiga men roliga ändå.

Och när klockan slog ett i natt begav jag mig till sängen.
Men somnade det gjorde jag aldrig.
Det är något som liksom kryper i mig.
En ond hals och en förkylning som liksom håller mig fast.
Fast men ändå inte riktigt här.


Så idag är en vimmelkantig dag.
Jag släpper aldrig ut mitt hår för jag vet att det ser ut som en fågel bor där.
Och jag borstar på min rouge i hopp om att kanske lura någon.
Lura någon att jag mår ganska ok ändå.



Lite nyheter ska packas upp på jobbet.
Och där bak på lagret tänker jag, där bak ser ingen hur jag mår ändå.
Tisdag igen.
Tiden alltså..






3 kommentarer:

  1. Halloj snyggaste bloggen ! Usch vad tråkigt att du inte mår bra. Men jag vet något bra och det är att ta något slemlösande .Tycker flytande bromhexin är bäst (fast det är en hostmedicin) . Då ska du se att det släpper. Själv skulle jag gärna ligga snuvig i ditt snygga vardagsrum gärna i flera dagar. Det är ju så snyggt. Krya på dig . /Bitte

    SvaraRadera
    Svar
    1. men åh vad glad jag blir för allt fint du säger !! Tack.
      Jag testar allt just nu, så det blir att köra till apoteket i morgon då! Tack snälla.
      Kram

      Radera
  2. Nämner, det är inte bästa tiden för dej nu. Hoppas verkligen att du får sova i natt så att du kryar på dej!! Fina bilder bjuder du på i alla fall!
    Och ja, den rosa kudden är av linnetyg.
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera