tisdag 15 april 2014

Påsklov

Det är det som försiggår.
Det är P å s k l o v .

Det är ingen väckarklocka som ringer innan ögonen valt att vakna.
Det är inget barn som måste äta frukost innan magen säger till.
Nej vi har påsklov och tar allt i ett lugnt tempo.
Jag dukar fram frukost - och när kaffe-doften lagt sig som en värmade filt över köket vaknar barnen, tassar med rufisga hår fram till mig.
Godmorgon.
Godmorgon påsklov.


Jag har inte lov.
Nej någonstans måste man hejda sig, men jag har lediga längre mornar med dem jag älskar allra mest.
Jag hinner prata lite mer än vanligt, jag hinner förbereda en lunch och jag hinner sitta där med min kaffekopp och lyssna på yngsta sonen när han lär mig hur man egentligen överlever ett zombie-krig.
Det är påsklov det.



Zombie-prat runt det runda köksbordet en Tisdag.
Zombie-prat och extra många koppar kaffe.
Påsklov.






4 kommentarer:

  1. Fantastiskt! Jag vill också ha lov. Eller i alla fall sitta med vid det runda bordet och prata zombier på morgonkvisten. Men om två dagar är det fyra dagar lov. Då ska jag göra typ samma :)

    SvaraRadera
  2. De där zombie-samtalet har vi hos oss också. Tänk att det finns kurser, för vuxna, normalt sett sansade människor, i hur man överlever en zombieinvasion....ibland undrar man över världen :) :)

    Glad påsk till er! Mys vidare!

    SvaraRadera
  3. Have a Happy Easter, you and your close ones!

    SvaraRadera
  4. Åh, låter underbart! Njut!
    Själv jobbar jag snart ihjäl mig, samtidigt som jag försöker att vara supermorsa och skjutsar runt på alla barm och låter dem sova över och lagar matlådor så det står härliga till... Sen dör jag i soffan och känner mig som en Zombie när jag vaknar...
    Kram vännen! Kram!
    Judita

    SvaraRadera