måndag 7 april 2014

Hemma hos mig

Det är alltid något bekvämt.
Något skönt.
Att komma hem.


Hem dit där jag bor.
Där jag vet hur kudden känns, hur det doftar svagt av kanel i ena lådan i köket, där tredje handtaget på byrån hänger snett och där badrummet alltid har en svag doft av rakvatten.
Hem dit där jag hör hemma.


Så efter en helg i Alingsås med hundratals barn som spelar handboll så njuter jag.
Av att bara vara hemma.


Fast nog var det mysigt där på landet.
Med en hade full av hjortar utanför fönstret, frosten mot rutan och katten som strök runt husknuten.
Ja det är mysigt att åka bort ibland, mysigt för att kunna ha det ännu mysigare hemma.


Så som att avsluta en Måndag med vin och heta kycklingklubbor, djupa diskussioner med barnen och ett avsnitt av serie som liksom alltid passar in.
Det.
Hemma hos mig.











2 kommentarer:

  1. Visst är det något speciellt med hemma..:)
    Tack för supersnabb leverens!!! Tjoho!
    Tänkte smyga in sakerna o ta fram sen, men maken såg väl direkt att den där var ny;-) Ha ha ha..
    Ja, det kommer bli toppen i vårt vardagsrum som får sig ett rejält ansiktslyft nu :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att läsa och så fina bilder. Hemma är bäst och du förmedlar det så bra.

    Puss!!

    SvaraRadera