måndag 3 mars 2014

När huvudet snurrar men kroppen står still

Det är lite så det känns just nu.
Allt inuti går på helvarv.
Men jag står still.


Jag startar min morgon med starkt kaffe och funderar på om jag snart slutar hälla mjölk däri.
Det finns kvällar då jag längtar till morgonen enbart för kaffets skull.


Och idag, fast det är Måndag tänker jag låtsas att det är Fredag.
Inuti.
Jag klär mig i halsband och örhängen och låtsas att solen kommer på besök.
Allt för att pigga upp en Måndag när allt bara snurrar inuti.

Ja det gör vi.
Låtsas att det är Fredag och solen skiner.

fast det är Måndag och molnen hänger tunga ovanför.




2 kommentarer:

  1. Det där var ju en superbra idé! Att klä sig i lite bling-bling på en måndag och låtsas att solen är här (för här hos oss är det grått och SNÖ!!)
    Kanske ska köra en "all in" och låtsas att det är Oscarsgalan på jobbet... Ja, det gör jag! hahaha
    KRAM!
    Judita

    SvaraRadera
  2. Det gör du rätt i, man ska förgylla även de grå dagarna!! Kram

    SvaraRadera