fredag 28 februari 2014

Spring

Jag startar min morgon på gymet.
Efter kaffe och hejdåpussande på barnen.
Gymet.
Jag.
Timbuktu.


För att eventuellt dricka ett glas gott ikväll så springer jag snabba intervaller.
Springer med hjärtat hoppande i bröstet och jag njuter.
Spring.


(glasen finns nu i butiken!)

Jag älskar det på riktigt,
att springa.
Och det finns inget i min själ som hade trott mig då.
Inget hade förstått det då.
Om jag hade sagt det till mig själv när jag var 15.
Jag älskar att springa.
Jag hade aldrig trott mig själv, aldrig kunnat ta in det.
Förstå.
Men som jag älskar att foten var frisk och knäna aldrig gav vika.
Jag skulle springa mer.
Så mycket mer.
Med Timbuktu i lurarna och Fredagskänslan ut i fingerspetsarna.
Varje dag.

"fuck, i regret that workout"

-no one ever.

Ha en totalt underbar Fredag alla ni!




3 kommentarer:

  1. Låter befriande!
    Ha en fin fredag du med:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Så vackra, några sådana får et bli sen när vi bestämt hur köksön ska utformas.. finns inte plats nu:(
    Ha en superhelg vännen <3

    SvaraRadera
  3. Så skön fredag! Härligt start….gillar!

    KRAM fina xx

    SvaraRadera