söndag 12 januari 2014

vårlängtan och klackskor

Jag hann inte med.
Som vanligt.
Hann inte med att förstå att det var Lördag och jag hade timmar av ledighet.
Flera långa timmar - ledig.
Nej den bara kom och vi gjorde det vi skulle och så, utan att jag hann med så var det redan Söndag igen.
Söndag liksom.


Så jag kikar in här innan jobbet.
Försöker fota i ett ljus som inte finns och struntar i det.
Ett ljus som aldrig riktigt hittar in i huset.
Det är Januari och det händer varje år.




Inne i sovrummet står klackskor på rad.
Väntar på festligheter. Alltid.
Öppen tå, sol och värme.
Jag säger ja tack och längtar efter våren nu.

*

Det kom ingen snö.
Inte ännu i alla fall och det är ok för mig.
Helt ok.

Så jag tar på mig ett par låga skor och kör mot jobbet.
I solsken faktiskt.
Solsken liksom.





5 kommentarer:

  1. Fina du, det gjorde du rätt i!!!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  2. Men är du aldrig ledig? Du måste kunna få varva ner också. Glöm inte det. Vilka görsnygga skor som står främst, vart är dom ifrån?
    Du har väl anmält dig till Dianas och Nillas bloggevent, då kan du ha fina festskor på dig och jag kan få krama om dig.
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helena. Jag vet, mycket nu och nej jag har ju öppet 7 dagar i veckan.. Så det är bara att köra på.
      Jag har inte anmält mig, när var det? En kram och klackskor hade inte varit dumt 😘😘 kram

      Radera
  3. Men snygging! Ses vi snart!? typ till helgen? :) puss

    SvaraRadera
  4. Här är det både snö och sol. Härligt! Men jag längtar ändå till värmen.

    Kram N

    SvaraRadera