fredag 10 januari 2014

Finaste Fredag

Det sägs på radion att snö är på väg.
Det är vintern som knackar på ändå.
Till slut.
Vinter liksom.



Och ja kanske, 
jag vet liksom inte hur jag känner för den.
Vintern, snön.
Jag är liksom laddad för vår nu, julen har passerat - och i mitt huvud är vintern slut då.
I mitt huvud.


Men ingen kan ju säga att det inte är vackert.
Vackert med snön.
Så bara för det vackra kan det vara ok ändå.
Vackert så man tappar andan.
Snö, iskristaller och lugnet det skapar.
Som en lugnande filt över världen.


Fredag idag.
Och jag startar med ett gymbesök.
Fredag och vi kanske får snö.
Det ni.








1 kommentar:

  1. Det är supervackert med vinter och snö, men jag håller med, vintern är liksom passé nu. Vi går i allafall mot ljusare tider.
    Trevlig fredag!

    Kram N

    SvaraRadera