torsdag 9 januari 2014

saker att se fram emot

Det finns ju hundra säkert.
Hundra saker att se fram emot, 
men ändå - vissa är ju bara så bra att man liksom får hicka.
Som det jag har att se fram emot.
Det är så bra att jag får hicka.
Och lite andnöd, och en varm skön snurp i magen.


Det enda konstiga är att det bara innehåller mig.
Inte en enda medlem från min fina familj inkluderas.
Bara jag, jag och min syster.
Alltså jag ser så fram emot detta.


Just nu borde jag steppa upp med min kropp lite mer tänker jag.
Ta tag i den lite extra igen och se till att den inte ser för tantig ut i bikini.
Ja men precis.. bikini liksom.


Bikinis och en och annan mojito.
Det har jag att se fram emot.
Det och en himla massa fina dagar med min syster.
oj, oj, oj alltså.
Oj.








4 kommentarer:

  1. Låter underbart! Och den där bikiniformen har du väl redan... ;)

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  2. Tack för din söta kommentar ;-)

    Låter hur kul som helst. Hade lite tufft att känna mig tillfreds i bikinin nyss, men men.

    Kram N

    SvaraRadera
  3. Åh, varför kommer jag inte in här lite oftare för...? Får alltid samma goa känsla av att komma in här till dig. Dina ord får mig alldeles varm inombords oavsett om orden är tunga eller lätta. Det finns ingen som kan beskriva så tydligt i det lite otydliga om känslor, tankar och livet som du, det är så fint....

    Så var det de där med bikini... Fick hem tre stycken igår... som jag provade... och nej....eller ja, känner mig också väldigt tantig....
    Men den ska på i år igen, den där bikinin, oavsett form eller fräschör på den där bodyn man levt med i alla år. Det enda positiva med att kroppen och märkligt nog även själen går mot det lite "tantigare" så lär jag mig mer och mer att älska den, för att den trots alla turer, stått ut med mig och mitt tunga huvud, alla tunga tankar, känslor som den ändå orkat bära omkring på. Den har varnat mig många gånger och trots att den sänt starka signaler har jag ibland inte hört dom, nonchalerat dom, men jag lär mig mer och mer för varje dag, så synd bara att det skulle ta lite ca 40 år för mig att lyssna på den... Men som bekant, bättre sent än aldrig.

    Underbart med något att se fram emot!

    KRAMAR i massor

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh Maria, du måste komma in oftare här. Saknar dig, och orden du ger tillbaka. Saknar.
      Och ja jag vet, med åldern kommer kanske visdom till slut. Kanske. :)
      Hoppas du har det bra, och att vi kan ses en gång i år i alla fall.
      KRAM!!

      Radera