fredag 6 december 2013

Stormen Sven och jag

Ja det var värst.
Värst vad det blåser här i Skåne.


Det som igår var grönt i trädgården har nu ett tunt tunt täcke av yrande snö över sig.
Snön är ok tycker jag, men vinden.. nej nu kan han sluta ta i så den där Sven. Det räcker nu tycker jag.


Som vanligt går det knappt att fotografera inomhus nu, den här delen av året bjuder liksom inte på så mycket ljus.. jag behöver nog verkligen lära mig fota med blixt av något slag.. egentligen behöver jag nog det.
Men inte nu.

Jag har plockat in ännu en liten gran, jag har hängt upp två gamla väggljusstakar på väggen vid byrån och så har jag tjatat på mannen efter den där granen jag vill ha typ nu.
Och idag tror jag minsann att det kommer ske, idag kommer granen in i huset. Äntligen.


Under tiden fortsätter jag med det lilla pyntet.
Jag planterar lite och lägger ut små,små saker som påminner oss.
Påminner oss om julen.


Och så vet jag att jag lovat att visa det nya vackra skåpet i vardagsrummet, men jag hinner aldrig fota det innan mörkret faller, men här får ni en glimt i alla fall.
En liten glimt av det stora skåpet.


Nej men nu måste jag dra fingrarna genom det här toviga håret på mitt huvud, jag måste peta in mig i en varm jacka och bege mig ut till Sven.

Vad har ni för er idag?
En Fredag bara några veckor innan jul.











2 kommentarer:

  1. Fint du har det :-) Gillar ert runda bord. . .

    Kram N

    SvaraRadera
  2. Hej! Gillar också det runda bordet och stolarna, vad är det för märke? Tack för fin blogg! Häls Christel

    SvaraRadera