tisdag 31 december 2013

när man har en bror över nyår

Han kom med en ljummen vind och regndroppar i luften.
Han kom med en bil full med glada barn, Aladdin askar och fru som alltid tar med sin egna kudde var hon ska.

Han kramar mig innanför dörren så som han alltid gjort.
Med en kind mot min och lite böjd rygg.


Kan jag bara få pausa lite säger han och ser på sin blivande fru.
Kan jag bara pausa ett tag, det är ju ändå semester.
Och det är det vi gör.
Tillsammans.
Pausar.



Vi är duktiga på det just nu.
Duktiga på att bara vara.
Barnen spelar lite, cyklar lite, skrattar och bråkar.
Och vi, vi sitter uppe till två på nätterna, dricker rödvin och spelar spel som avslöjar oss.
Min bror och jag.
Och nu kom min syster med.
En syster extra saknad.

Hon är här.
Nu ska vi bara vara ytterligare några dagar.
Vara.
Vi.

Med nyårsglitter och allt.


Ta hand om er.
Så ses vi nästa år igen.








6 kommentarer:

  1. Härligt!!!
    Ett riktigt Gott och Fint Nytt år önskar jag dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År min fina vän! Ha en underbar nyårsafton med din bror och familj, så firar jag med min bror :) Snart ses vi! Stor kram.

    SvaraRadera
  3. God fortsättning!!! Du är ett av mina mål 2014!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hej min fina bloggvän! Härligt att du fick en fin jul och ett underbart nyår!
    Kikar in hos dig titt som tätt för att se hur du mår, tyvärr inte alltid som jag hinner lämna spår, men du vet att jag finns där och bland det bästa som hände detta år var att jag fick träffa dig!
    Och jag hoppas vi ses igen i år, det bara måste vi ju.
    Önskar dig ett fantastiskt 2014 och fortsätt att vara bara du, ännu mer!
    Kramar!
    Judita

    SvaraRadera
  5. Åh jag blir alldeles rörd! Dina fina bilder och texter berör så mycket!! Du är grymt duktig människa! Så himla fin! Massa kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh tack Sofie!! tack och kram till dig! du är så grym du med!! ta hand om dig! KRAM!

      Radera