fredag 27 december 2013

En liten stunds vardag

Det är Fredag igen.
Jag sitter ensam på kontoret och alla andra sover.
Som en vanlig vardag igen.

Lars Winnerbäck sjunger för mig och ute regnar det smått, smått.
Jag dricker kaffe som nästan kallnat och planerar dagen.
Fredag.
En Fredag med en liten stunds vardag igen.


Jag hann fotografera lite produkter igår.
Några få timmar var det ett ganska ok ljus i huset ändå så jag passade på.
Ortigias produkter har blivit väldigt populära och ja jag förstår varför.
Kolla bara förpackningarna. Det händer något med mig när saker ligger paketerade så fint.
Man måste klämma och känna liksom.


Att de sen doftar helt magiskt är en bonus.
Så idag sprayar jag på mig en dutt av Fico DÍndia och kör mot jobbet.
Här hemma är julen snart helt borta..



Några nya fina hyacinter fick planteras om men annars är det inte mycket jul kvar.
Nej nu blir det glitter och glamour fram till nyårsafton och sen om jag fick bestämma skulle det bli vår på en gång efter det.
Om jag fick bestämma alltså.


Kolla bara där i hörnet, granen är redan ute - och barrade loss ordentligt på vägen ut ska tilläggas.
Lika mysigt som jag tycker att det är när jag plockar in granen, lika befriande är det när den tas bort och ljuset liksom får en ny fin plats att sprida ut sig på.

Ja som sagt, julen är slut, vi tar en vardag idag och sen laddar jag inför en underbar nyår med mina kära syskon.
Ja inte alla av dem men två i alla fall.
Två älskade syskon och en hel drös med tokiga barn.

Laddar.
Längtar.

Kram









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar