söndag 17 november 2013

Solskens Söndag

Vädret.
Som en vårdag.
Hela dagen var det solsken och jag spenderade denna soliga Söndag på bästa sätt.


Barnen låg som varma tussar i soffan på morgonen.
Inga platser vi måste till, inga planer alls.
Bara vara.
Bara vara på en Söndag i solsken.

Jo nog för att jag var tvungen att städa, tvätta och på riktigt stänga igen trädgården som jag sagt så länge... men det var ändå en Söndag i sol och timmar att göra lite som man ville med.


Jag städade köket tills det glänste, och doftade som vackraste sommardagen.
Mitt i November när det skall vara pepparkakor och glögg gick jag runt och sprayade med min nyvunna vän från Maison Belle:


Och har ni inte testat dem.
Så gör det.
Jag skojar inte.
Doftar magiskt.
Jag fick in dem i butiken i Torsdags och det börjar redan mattas ut på hyllan.
Men jag förstår ju varför.
Helt magiska dofter.


Efter att huset blivit rent och kläderna tvättas tog jag med en dotter och två hundar till skogen.
Sprang 5 km och gick 3.
Så skönt, kändes som det var vår.
På riktigt.

Och ja ser ni, en liten gran fick följa med hem.
Hur söt kan man vara dr på köksbänken i strålande sol?
Hur söt kan man vara?

Hoppas ni har en fin Söndag ni med.











4 kommentarer:

  1. Ja men hur söt som helst skulle jag säga:)
    Ska nog allt norpa ditt förslag o sno med mig en liten minigran hem jag med.
    Tänkte inte på det när jag var ute o gick långpromenad i solskenet idag.
    Ha de så gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Bara vara på en Söndag i solsken - låter helt underbart! Dina bilder är fantastiska. Älskar färgerna och ljuset. Och lilla granen...hur fint är det inte!

    Tack rara för dina ord som fick mig att ta mig i kragen och äntligen lägga upp bilder på bloggen.

    Stor jättekram!
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Låter som en mysig söndag ;-)

    Kram N

    SvaraRadera
  4. Jamen visst var det fantastiskt väder i helgen. Vårväder deluxe. Jag känner mig rätt redo för vinter mentalt, men det lär ändå bli en chock när den kommer. "Snö i april", va?!?

    SvaraRadera