lördag 16 november 2013

När man längtar lite

Det är det jag gör.
Längtar.
Efter julkänslan som skall infinna sig i min kropp och i vårt hem.
Den har liksom tagit lite tid på sig i år.
När hösten var så mild och himlen liksom bara stannat vid att vara höstigt vacker.


Men snart så.
Snart kommer den.
Känslan av vinter och jul och mysiga kvällar med brasan tänd.
Jag startar morgonen med en maskin tvätt.
Nya tvättmedlet är från Maison Belle och doftar kanel.
Jag känner den kryper sig på nu.

Känslan inför jul.




Och snart kan vi gasa på med allt vad det innebär.
Stjärnor, doftljus som får kroppen att längta efter glögg och kanel, brasor som lägger sig som en värmande dimma i huset och julmusik.

Julmusik.

Ja nu kommer den snart.
För längtan har startat nu.
Längtan inför julen.

Ha en fin Lördag.







2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Tvättmedel dom doftar kanel, det låter spännande. Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Jag vill också kunna längta efter julkänslan, leta pynt och trycka nejlikor i apelsiner. men när jag inte vet i vilket hus jag bor, när jag lämnar det ena för det andra, om jag hinner köpa , måste ju först boa in mig lite och känna mig fram....Ja, denna julen känns väldans långt borta.....
    Kram Jess

    SvaraRadera