tisdag 19 november 2013

orden fattas mig

Jag har inga ord idag.
Finns inget att skriva om tänker jag fastän hela kroppen är i ett känslomässigt rus.
Det finns massor här inne men inget som kommer ut.


Samla dig säger jag till mig själv framför en spegel med fläckar i ett badrum som doftar man.

Samla dig.

Och jag försöker.
Försöker så gott jag kan.

Det är redan Tisdag och min kalender är proppfull med möten och jobb.
Jag hinner inte samla mig ändå.
Inte nu.


Jag glömmer dricka vatten på jobbet.
Börjar klockan 9 på morgonen och släcker lampan i den stora lokalen när klockan är 21.03 på kvällen.
Men ibland har man för roligt mitt i stressen, jag glömmer bort det viktiga då.
Som att äta eller dricka.

Men det är ok ändå.
Att glömma saker för att man har roligt är ok ändå.
Jag får in nya doftljus i butiken och måste öppna och lukta på dem alla.
Magiskt vad doftljus gör med mig.
Magiskt.


Och nu var det dags igen.
För jobbet som är för roligt för att stanna upp och äta,
 det kallar igen.
 Jag har möten med drivande kvinnor och en bebis som skall fotograferas.
Ja men ni hör ju.
Finns ingen tid för mat såna dagar.
Ingen tid över när livet är så kul.

Ta hand om er.






1 kommentar:

  1. Hoppas ändå att du mitt i allt det roliga finner tid att äta idag. Annars kommer din kropp att börja bråka med dig.
    Va rädd om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera