måndag 11 november 2013

Måndag igen

Ja den kom igen.
Veckan, vardagen.
Det är konstigt hur tiden tar slut
 och börjar om så fort hela tiden.


Vi hade vänner över.
Hela Lördagen var det vänner, barn, skratt och lek i huset.
Vi åt gott, drack gott och skrattade.

En fin Lördag.

Jag hann såklart inte fota något av den kvällen.
Jag glömde bort kameran och när jag väl kom på det var ljuset redan borta.

På Söndagen var den med.
Kameran.
För jag skulle fota deras lille Isak.
1 år med tungan ute hela tiden.
Vi får se hur bilderna blev längre fram.



Vi körde på julmarknad.
Med vänner och barn, frusna nästippar och busiga barn.
Precis lagom en Söndag efter en sen natt.
Precis lagom tycker jag.

Vi köpte nybakat bröd och drack glögg.
Alltså glögg.



Sen for vännerna hem till Malmö igen.
Och vi?
Jo vi placerade oss i soffan under duntäcken och såg på film.
En söndag av de bättre.
En Söndag med regn utanför och solsken i hjärtat.
Helt klart.


Nu är det Måndag igen,
och det där med duntäcken i soffan är passerat.
Nu är det jobb, julpynt ,doftljus och lager-städning som gäller.
Japp nu tar vi Måndag!
igen.



Ta hand om er.


2 kommentarer:

  1. Vad mysigt och roligt.
    Ha en skön kväll.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Låter som en mysig helg. Här infinner sig inte riktigt julkänslan. Termometern visar upp mot 25 grader dagtid och det som är "höstigt" måste vara blåsten...det blåser som 17.
    kram jess

    www.annorlundaunderbara.com
    Skriiiiiiik-restaurang

    SvaraRadera