lördag 9 november 2013

Vaknar för tidigt en ledig dag

När jag vaknar igen, strax efter jag knappt somnat är klockan bara 6 på morgonen en Lördag och jag vet att det inte finns en chans.
Inte en chans att jag somnar om.


Jag är lite som förlorad i sömnen.
Men det gör inget tänker jag ändå och stiger upp.
Ingen mer än jag är här just nu.
Jag brygger kaffe och tänder ett ljus.
Att vara förlorad från sömnen kan vara bra ändå tänker jag.
Jag fastnar på Pinterest igen och letar vackra foton att drunkna i.
Många finns det.
Jag drunknar.
Om och om igen.


När klockan slagit 8 ska jag springa en mil.
Jag vet inte om hälen och höften pallar det,
 men själen behöver det.
Jag känner det.
Kanske tar jag med mig Eldkvarn i lurarna och springer ut bland fälten och hästarna.
Eller Timbuktu på hög volym och letar mig mellan villor och gamla skolgårdar.
Det visar sig.




Det är Lördag.
Lördag i November och året är 2013.
Det är inte minusgrader ännu och utanför fönstret flyger kråkorna i klunga över taken.

Tänk va.
Nyss var det sommar och luften var salt.

Ta hand om er.

2 kommentarer:

  1. God morgon!

    Hoppas löprundan din gick bra. Att ha ont är inge kul. Men ack så skönt det är att rensa skallen.

    Ha en fin lördag

    SvaraRadera
  2. En löprunda hade inte varit fel, fast här står regnet som spön i backen :(
    Översta bilden är så vacker, ett härligt lugn över den.

    Önskar dig en fortsatt fin helg och håller tummarna för att du sover längre imorgon,
    kram Catta

    SvaraRadera