lördag 12 oktober 2013

You know it

Jag lyssnar på den för många gånger.
Kanske.
I flera veckor nu har den spelats-
 om och om igen i riktig 16-års anda.



Snart kommer jag vara trött på den och inte vilja mer.
Men än så länge kör jag på.
Typiskt mig.

Jag har fått in nya smycken till butiken och vad passar till gypsy smycken bättre än rufsigt lejon hår?
Jag känner att det passar.

Så innan jag gör mig redo för Lördag på riktigt så bygger jag upp en vägg med täcke och köksstolar, sätter mig på golvet och knäpper bilder.
Detta är vad som blev.
Och ni ser ju.
Smyckena är magiskt vackra och jag vill än en gång flytta till en hästgård i södra Kalifornien och bara ha långa kjolar och aldrg kamma håret.
Typ.


Och nu är det Lördag igen.
Solen skiner och luften är sval.
Hundarna ligger som två tussar i en stökig soffa och yngste sonen tjatar om att ringa kompisar.

Dottern är på handbollsmatch med pappa och lillebror,
 Lördag var det ja.
Hela långa dagen.

Trevligt om du frågar mig.
Mycket, mycket trevligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar