söndag 13 oktober 2013

Söndags regn

Det regnar.
Inte lite, massor.

Jag jobbar inomhus.
Och skriker för mig själv på ett kontor med för lite luft.


För mitt i arbetet försvinner en hel fil.

En hel fil med jobb.

Jobb som skulle redovisas för kund i morgon.
Han skulle få förslag på hur hans nya lägenhet skulle se ut.
Skulle få förslag.
Nu är allt borta och en hel dags arbete är åt H..

Ja ni förstår min känsla.
Jag borde inte vara här nu.
Borde ta ett bad och andas.
Borde.



Så jag stänger ner den här datorn nu.
Andas och låtsas som att allt är frid och fröjd 
 att jag inte alls måste jobba som en idiot typ in i natten för att hinna få tillbaka allt igen.
Låtsas som det bara.

Hoppas ni har en finfin Söndag, här i skåne öser regnet ner och blixten lyser upp himlen.





2 kommentarer:

  1. Ta hand om dig i hösten! Här glittrar marken av gyllene löv! Kram!

    SvaraRadera
  2. Men oj vad trist med en fil som försvann! Hoppas det ordnade sig.

    SvaraRadera