tisdag 15 oktober 2013

Nya sängar och fluffiga täcken.

Det är ju lite av det jag gör.

Sängar.

På plats i Kristianstad spikar vi hop sängar till kunder och deras önskningar.
Mjuk, hård eller något mittemellan.
Jag fixar liksom.

Så det var på tiden.
På tiden att jag själv bytte upp mig.
Jag kan ju inte sova i en mellanklass säng och sälja Lyxen till kunderna.
(den var ganska lyxig bara av fel märke;)
Nej hallå liksom.

Så nu mina vänner.
Nu sover jag i en riktig Lakewood säng.
Med trippla pocketresårer och med en bäddmadrass som inte är av denna värld.

Nu så.




Och är det någon som har en "hang-up" på sköna täcken, kuddar och bäddset så look no more.
Jag är den mest kräsna sängkund jag någonsin stött på.
Någonsin.
Vet att ni är fler där ute, får mail och frågor hela tiden efter den bästa sängen och med de BÄSTA täckena osv.

Och visst är det väl så.
Det måste liksom kännas hela vägen.

En knölig gammal kudde med bollfiber kvar i ena änden, nej inte min grej.
Ett täcke med ett noppigt bäddset, nej tack.
Jag vill ha det fluffigt, svalt men gosigt, lent och precis så skönt man förtjänar när man sover.


Och självklart säljer jag allt från de tunnaste "servett-täckena" till de fluffigaste maräng dunet du kan tänka dig.
Själv är jag en dun-tjej.
Desto fluffigare desto bättre om man frågar mig.
Alltid.

Så nu har jag bäddat rent, fluffat till de fluffigaste täckena och puffat kuddarna i en stilig röra.
Längtar redan till ikväll när jag får krypa ner igen.
Hösten är ok ändå tänker jag.
När mörkret kommer tidigare och sängen ser så inbjudande ut.
Hösten är ok ändå.



Hur sover ni egentligen?





3 kommentarer:

  1. Shit vad sugen jag blev på ny säng, täcken kuddar.. Jaaa typ allt i sovrumsväg..;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du vet vart du ska vända dig när det är dags ialla fall! ;)
      KRAM!

      Radera
  2. Ja det låter/ser onekligen skönt ut med fluffiga täcken och lyxiga sängar. Man borde prioritera det högre, eller rättare sagt JAG borde prioritera det högre. Man tillbringar ju ändå rätt mycket tid i sängen. Jag lovar att höra av mig när det blir sängbyte här hemma :) Kram

    SvaraRadera