lördag 14 september 2013

zigenarblod

Jag vaknar först av alla.
Precis som vanligt när det är Lördag och regnet hänger i luften utanför.
Min mailbox är full och svämmar över, jag brygger kaffe och svarar på allt jag klarar av.


När klockan slagit lagom snörar jag på mig de där skorna med mjuk sula.
Vi tar en runda jag och själen.
Springer på asfalt som doftar av höst, springer utan musik springer ensam med mina andetag.

Jag hann tänker jag.
Innan regnet föll hann jag springa själen lugn en Lördag i September.


Jag packar en väska till en kund och minns sommaren.
Kanske den finaste sommaren vi haft.
Den tar avsked nu.

Den sommaren.

Nu är det mörkret som sänker sig över mig, ett ok sådant.
Ett mörker som tillåter mig sitta under filten i soffan och se på alldeles för många avsnitt av Breaking Bad och äta smågodis.
Ett sånt mörker är på väg, och än så länge gillar jag det.

Nu jobb.
Vad hittar ni på?



9 kommentarer:

  1. Visst är det lyxigt att vakna upp först & komma ut i naturen innan den vaknat till dag. Den där första kaffekoppen på dagen är också magisk. Här har vi inhandlat en dolce gusto idag så nu leker jag barista. Lördagskramar Maria

    SvaraRadera
  2. Såhär ett dygn senare gör jag samma sak som igår, flyttpackar. Och längtar till om två veckor. Och tvingar mig själv att inte längta för mycket för att inte glömma bort dagarna där emellan. Men så längtar jag som en tok ändå.. Typ så.

    SvaraRadera
  3. Lät som en skön start på lördagen!!!
    Själv svettades jag som en tok i trädgården igår. Inte det roligaste jag vet faktiskt,
    så nu vill jag få till det så jag slipper ligga på knä och skita ner mig var o varannan dag;-)
    Ska snart ut igen, men först lite lunch.
    Har fixat o donat lite inne på fm, det är mer min grej.
    Ja, nu gillar jag ju att vara ute, men då är lådor o krukor mer min grej liksom;-)
    Hoppas du får en fin o skön söndag!
    Kram Anna
    Ps: Jag gillar verkligen att läsa om det du skriver. Det är väldigt naket, men sååå ärligt.
    Få som vågar vara så öppna idag. Tack för att du delar med dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men du, du ger mig så mycket tillbaka när du tar dig den här tiden- och skriver till mig. Tack snälla.
      Jag fick en skön Söndag minsann och Måndag med.
      Hpppas du slapp trädgårdsarbetet och är färdig nu.. så du kan fixa lite inne nu ist:)
      KRAM!!!

      Radera
  4. Jag tror som du, att sommaren nu sagt farväl. Men vilken sommar vi haft!

    Den stråväskan är så fin. Den är jag väldigt sugen på att köpa, fastän det är höst...

    Sköt om dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är borta nu. Sommaren. Helt och hållet faktiskt- hösten är här.
      Men ja den där väskan är lika snygg ändå, jag har den till förvaring.
      Och min granne har tidningar i den. Så hallå liksom;)
      KRAM till dig!

      Radera