torsdag 12 september 2013

Not giving in

En ny låt spelar
 om och om på min dator,när jag fixar med foton till webshopen.
Jag har sprungit till den, jag har spinnat till den och så nu har jag jobbat till den.
den funkar.
Funkar jäkligt bra om man frågar mig.

videon är fruktansvärd i början ser jag när jag tittar på den.
Men det tänker jag inte på när jag jobbar vidare.
Not giving in är ett bra sätt att sjunga tycker jag.
Mycket bra sätt att leva.

Mycket.


Ett annat bra sätt att leva lite extra är att äta morotskaka.
Jo men allvarligt.
Kan vara så god att hjärtat liksom parar sig med magen och med smaklökarna för en stund-
I varje tugga.



Så igår efter jobbet var det vad vi gjorde, jag och två av barnen.
Bakade morotskaka.
med det tjockaste lagret av philadelphia glasyr på.
Tjockaste.
Godaste.

Vi åt och mumlade mellan tuggorna,  alltså vi borde baka morotskaka oftare säger vi när vi smaskar lite lagom.

Eller inte.


Jag skulle fotografera vinglas och karaffer med.
Så vi passade på att ta ett glas var, jag och mannen.
Lite rött en Onsdag passar förträffligt bra märkte vi.
Rött vin och morotskaka.
Mycket bra.


Idag blir det inget vin och ingen kaka.
Nej idag är vi redan inne på 3:e koppen kaffe och håret är rufsigare än någon annan Torsdag.
Jag struntar i att skjortan är skrynklig och bilden blir suddig.
Det är ok liksom.
Och så jobbar jag vidare.
Och lyssnar om och om igen på:
This time, i'm gonna be stronger.

Det ni.






2 kommentarer:

  1. Lyssnar för första gången och testar. Får se om det fastnar.

    Onsdag med morotskaka och vin låter i alla fall som en slående bra onsdag.

    SvaraRadera
  2. Gott med morotskaka! :) ha en fin fredag vännen! synd du är för långt bort för ett glas vin med mig i solen. miss you.
    KRAM!

    SvaraRadera